با معايب تندر 90 آشنا شويد

مدیر

١٤٠٢-١١-١

١٩١

با معايب تندر 90 آشنا شويد

 

در اين مقاله با ويژگي هاي خودرو ال90 آشنا خواهيم شد.

 معرفي تندر 90، رومانيايي با گذرنامه فرانسوي

 اجاره خودرو ال 90 اتومات | سوييچ ايران | اجاره ماشين ال 90 اتومات

تندر 90 يا همان داچيا لوگان 

که در سال 2004 توسط کمپاني رومانيايي داچيا که زير مجموعه ( رنو / renualt )فرانسه است به بازار جهاني عرضه شد. اين سدان در همان سال‌هاي ورود خود از استقبال خوبي برخوردار شد و توانست فروش خوبي را تجربه کند.
رنو سيمبل که نسل دوم تندر 90 به‌حساب مي‌آيد، در سال 2013 عرضه شد و همچون نسل اول توجه خريداران را جلب کرد.

در سال 1386 خودروسازي ايران تصميم گرفت خودرويي مناسب خانواده براي جايگزيني با پرايد به بازار عرضه کند. اين خودرو که در ابتدا قرار بود باقيمتي نزديک به قيمت پرايد به بازار عرضه شود، پس از مدت‌ها کشمکش با يک رده قيمتي بالاتر در اختيار خريداران قرار گرفت. خودرويي که در ابتدا بانام L90 معرفي و بعدها بانام تندر ۹۰ شناخته شد. تندر 90 در سه تيپ E0، E1 و E2 مهمان جاده‌هاي کشورمان شد؛ همچنين در سال 1396 نمونه دنده اتوماتيک تندر 90 به بازار آمد. در ادامه مقاله با معايب تندر ٩٠ بيشتر آشنا خواهيد شد.

 

طراحي تندر 90

يکي از بارزترين معايب تندر 90 طراحي ظاهري ساده و زمخت آن است. تندر ۹۰ که يک خودروي اقتصادي و ارزان‌قيمت اروپايي محسوب مي‌شود، نسبت به ساير محصولات شرکت‌هاي اروپايي از طراحي مناسبي در بدنه و قسمت‌هاي داخلي خودرو برخوردار نيست. تندر 90 يا داچيا لوگان با طراحي بسيار ساده و خط‌کشي شده حرف زيادي براي گفتن ندارد و در طراحي اين خودرو خبري از خم‌ها و همچنين ظرافت‌هاي طراحي اروپايي وجود ندارد.

به همراه فروشگاه بقيع بهترين قطعات لوازم ال90 را مشاهده کنيد

در نماي جلو و عقبي خودرو با چراغ‌هاي بزرگ و ساده ‌روبه‌رو هستيد که البته از کارکرد نسبتاً مناسبي برخوردار هستند.
طراحي داخلي خودروي تندر ۹۰ نيز از سادگي‌هاي بسيار زيادي دارد، به‌طوري‌که داشبورد خودرو هيچ‌گونه جذابيتي براي راننده و سرنشينان نخواهد داشت.

باخريد آپشن هاي آکوپارت بهترين کاربري را از ال90 خود داشته باشيد

به جرأت مي‌توان گفت که در طراحي خودروي تندر ۹۰ از ويژگي‌هاي بسيار زيادي استفاده ‌شده‌است و تجهيزات ساده و کم در خودرو تعبيه‌ شده‌اند.

به عنوان مثال شرکت داچيا سعي کرده است با جانمايي دکمه‌هاي شيشه‌بالابر در قسمت مياني خودرو از تکرار آن‌ها بر روي دسته‌هاي درب خودداري کند. که نکته قابل توجهي است.
در يک‌کلام مي‌توان گفت طراحي خودروي تندر ۹۰ به‌طوري انجام‌شده است که قابليت ايجاد جذابيت براي انتخاب اين خودرو را از خريداران گرفته است.
اما همچنان خودرو پر طرفداري براي ايراني ها مي باشد.

معايب فني تندر 90

هزينه تعمير موتور ال 90 در تهران . ايران رنو

معايب فني تندر 90

بزرگ‌ترين ايراد فني تندر 90 را مي‌توان در قسمت پلوس و مربوط به گردگير پلوس دانست. گردگير پلوس در تندر ۹۰ به‌طوري طراحي ‌شده است که امکان دارد براثر استهلاک يا برخورد سنگ و اجسام ديگر دچار پارگي شده و واسکازين گيربکس تخليه‌ و به گيربکس آسيب‌هاي جدي وارد شود. اين نکته يکي از مسايلي است که بسياري از دارندگان تندر نودهاي مجهز به گيربکس JH3 با آن آشنا نبوده و خطر جدي آن‌ها را تهديد مي‌کند.

در مقايسه گردگير پلوس تندر ۹۰ با خودروهاي پژو مي‌توان گفت که خودروهاي پژو داراي بست‌ها و لايه دومي براي نگهداري واسکازين در صورت پاره شدن گردگير پلوس بوده و احتمال پيش‌آمدن چنين مشکلي در خودروهاي پژو بسيار کمتر خواهد بود.

در صورت خرابي گيربکس يا بسياري از قطعات ديگر داخل محفظه کاپوت، به دليل شرايط طراحي فني قطعات و تجهيزات داخل کاپوت امکان باز کردن يک قطعه در بسياري از موارد به‌تنهايي وجود ندارد. براي مثال براي باز کردن گيربکس، تعميرات يا تعويض ديسک و صفحه‌کلاچ، قسمت‌هاي مربوط به‌فرمان و ‌همچنين باتري و ECU خودرو باز مي‌شود که اين مسيله نيز يکي از مشکلات بزرگ خودروي تندر ۹۰ در قسمت طراحي فني قلمداد خواهد شد.

سيستم مرتبط با تسمه تايم اين خودرو يکي از حساسيت‌هاي فني موجود در موتور خودروي تندر ۹۰ است که بايستي در رانندگي و به‌خصوص براي دنده‌معکوس‌هاي ناگهاني بسيار به آن توجه و دقت داشته باشيد. همچنين دقت داشته باشيد که خودروي تندر ۹۰ نسبت به تعويض روغن و مدت‌زمان تعويض روغن بسيار حساس بوده و درصورتي‌که در مورد تعويض روغن به‌موقع خودروي تندر ۹۰ کم‌اهميت باشيد، ممکن است پس از مدت‌زماني مجبور به تعويض قسمت استکاني سوپاپ‌هاي خودرو که وظيفه‌ تنظيم سوپاپ‌ها با استفاده از فشار روغن را بر عهده‌ دارند شويد.

تجربه رانندگي

درب صندوق ال 90 - شرکت نياکو پارت

تجربه‌ي رانندگي در تندر ٩٠

يکي ديگر از معايب تندر 90 که براي برخي از رانندگان تا حدودي آزار دهنده، تجربه رانندگي با اين سدان است. در بررسي تجربه سواري تندر ۹۰ بايد گفت که کم بودن آپشن‌ها و امکانات رفاهي داخل خودرو مانند عدم وجود سيستم صوتي و تصويري مناسب يکي از معايب بزرگي است که تجربه‌ سواري در تندر ۹۰ را تحت تأثير قرار مي‌دهد. همچنين درصورتي‌که به‌عنوان سرنشين رديف عقب در مسيرهاي طولاني در تندر ۹۰ حضور داشته باشيد، به راحت نبودن نشيمن صندلي‌هاي عقب اذعان خواهيد داشت. اگرچه در خودروي تندر نود فضاي کافي براي راننده و ديگر سرنشينان براي مسافرت‌هاي طولاني وجود دارد، اما راحت نبودن صندلي‌ها به‌خصوص در قسمت عقب مي‌تواند مشکل‌ساز باشد.

در مورد تجربه رانندگي نيز مي‌توان گفت که خودروي تندر ۹۰ به دليل طراحي بدنه و همچنين فاصله محوري کم، در مانورهاي ناگهاني خودرو فعاليت‌هاي عرضي بيش از حد انتظار از خود نشان مي‌دهد. چنين مواردي در سرعت‌هاي بالا مي‌تواند حادثه‌آفرين باشد. همچنين به علت صرفه‌جويي‌هاي صورت گرفته، سيستم‌هاي ترمز چرخ‌هاي عقب نيز ديسکي نبوده که تا حدود زيادي از قدرت ترمز اين خودرو کاسته است.

در قسمت تجربه رانندگي خودروي تندر ۹۰ مي‌توان گفت فقط درصورتي‌که شما از خودروي خود انتظارات بسيار کمي را داشته باشيد اين خودرو مي‌تواند يکي از گزينه‌هاي مناسب شما باشد.

آپشن‌ها و امکانات رفاهي کم

معرفي و مشخصات کامل تندر 90 تيپ E2 شرکت ايران خودرو

طراحي داخلي رنو تندر 90

يکي از بزرگترين معايب تندر 90 آپشن‌هاي رفاهي بسيار کم آن است. در خودروي تندر ۹۰ از آپشن‌ها و امکانات رفاهي بسيار کمي استفاده ‌شده‌است، به‌طوري‌که مي‌توان اين خودرو را يکي از خودروهاي سطح پايين بازارهاي جهاني با رويکرد اقتصادي و ارزان‌قيمت تلقي کرد.

درصورتي‌که به داخل کابين خودروي تندر نود نگاهي بيندازيد، متوجه مي‌شويد که امکانات زيادي در دسترس شما قرار نخواهد گرفت؛ براي مثال مي‌توان گفت اين خودرو که در ليست امکاناتش کيسه‌هاي هوا را به دوش مي‌کشد تنها داراي دو کيسه هوا آن‌هم براي سرنشينان جلوي خودرو است.

خريد بدون مشکل قطعات ال90 در فروشگاه اينترنتي بقيع

اين در حالي است که خودروهاي معمول و ميان رده بازارهاي خارجي از تعداد ۶ تا ۱۰ کيسه هوا با تکنولوژي اس آر اس استفاده مي‌کنند. تعداد دو کيسه هوا نيز در صورتي به شما تعلق مي‌گيرد که فول‌ترين تيپ اين خودرو يعني مدل تندر ۹۰ E2 LP را خريداري کرده باشيد. البته خيلي نگران نباشيد تجربه ثابت کرده است که همين دو کيسه هوا در تندر ۹۰ نيز در مواقع بحران و بروز تصادفات باز نخواهند شد.

تندر 90 e2، مشخصات تندر 90 e2 | خودرو

در خودروي تندر ۹۰ سيستم صوتي و تصويري مناسبي وجود ندارد و تنها مي‌توانيد از يک سيستم راديوپخش استفاده کنيد. از سيستم مانيتور و دوربين عقب براي دنده‌عقب نيز در خودروي تندر ٩٠ بهره‌مند نخواهيد شد. حتي در خودروي تندر ۹۰ سيستم چشم سوم براي کمک به راننده درحرکت با دنده‌عقب نيز وجود ندارد.

صندلي‌هاي خودروي تندر ۹۰ کاملاً دستي بوده و سيستم حرکت برقي در آن‌ها موجود نيست.

مدل‌هاي پيش از سال ۹۰ و ۹۱ خودرو به يک پيچ براي تنظيم گودي کمر در صندلي راننده مجهز بودند که در مدل‌هاي بعدي نيز اين پيچ حذف شد.

مکان قرارگيري دکمه‌هاي شيشه‌بالابر خودرو به‌خصوص براي سرنشينان رديف عقب بسيار نامناسب بوده و در صورت حضور نفر پنجم در ميانه صندلي عقب امکان برخورد پا با اين دکمه‌ها بسيار زياد است. همچنين دستگيره‌هاي باز و بسته کردن درهاي خودروي تندر ۹۰ بسيار نامناسب طراحي شده‌است.

کلام آخر

تندر 90 چقدر ايمن است؟ • ديجي‌کالا مگ

عکس کامل از تندر 90

 






نویسنده این مقاله

©کلیه حقوق این سایت متعلق به کارستون می باشد